Blog

České cyklistické desatero

(29. 3. 2018)  

Kolo jako perfektně strávený volný čas, kolo jako dopravní prostředek, kolo jako závodní parťák. Nejen za hezkého počasí jsou cyklostezky a zahrádky hospůdek obsypané cyklisty. I když lije jako z konve nebo fouká, vždy se nějaký cyklista – odvážlivec najde. Jednoduše jsme národ cyklistů a to je paráda! :)

Stačí se porozhlédnout okolo sebe a začneš si všímat, že se náš cyklistický národ řídí jistými pravidly. Zatím nepsanými, tak jsme si řekli, že je na čase je sepsat, protože neznalost zákona přece neomlouvá.

Cyklisti v cyklistickém oblečení MOOQ

Jaké je tedy naše české cyklistické desatero? (Ber ho, prosím, s humorem, jo? Máme rádi všechny cyklisty a naše české obzvlášť! :))

  1. Když jedeš na výlet, musíš se stavit na pivo, aspoň jednou! Pitný režim je třeba dodržovat a hospodským zahrádkám by bez cyklistů bylo smutno.
  2. Jakákoliv cyklistka má povinnost vzít aspoň 5x do roka na vyjížďku kamarádku, na cyklostezce musí jet vedle sebe (zhruba 0,7-1,5 m), nahlas si povídat a překážet. Nedodržení se pokutuje.
  3. Každý rok se centrálně určuje, který z cyklistů bude celou sezonu jezdit v reklamních dresech jako je Staropramen apod. Výběr se točí, aby to nikomu nebylo líto. Nebojte, každý se během života dočká.
  4. Všichni důchodci, kteří žijí ve městě a mají kolo si musí povinně pořídit berle. Nevadí, že je nepotřebují. Důchodce má povinnost jezdit na kole s holemi horizontálně položenými, aby zabral co nejvíc místa.
  5. Pražští cyklisté musí nadávat, že jsou tam cyklostezky špatné, město je nepodporuje a nesmí se snažit o vylepšení.
  6. Cyklisté připravující se na závody by měli nosit při tréninku sluchátka, aby je nic nerozptylovalo a mohli se soustředit na výkon. Troubení auta by mohlo rozhodit rytmus nohou.
  7. Každou zimu se určí počet cyklistů, kteří žijí ve městě a mají staré, špatně brzdící kolo, aby vyrazili na silnice, když nasněží nebo je namrzlo. Případné naraženiny či zlomeniny nenahlašují, to je jejich chyba.
  8. Kdo ujede na kole aspoň 100 km dvě sezony po sobě, musí se přihlásit na závody. Jejich počet stále roste, je tedy nutné udržovat plné stavy.
  9. Do roku 2020 musí bike sharing perfektně fungovat v každém městě nad 80 000 obyvatel. Bohatí manažeři nemají na kolo, je třeba pro ně tedy zařídit, aby se mohli podělit aspoň o nějaké staré, které vyřadili cyklisti z vesnice.
  10. Na kole se usmíváme, namátkové kontroly počítající mouchy ulpívající v zubech budou častější. 

Cyklistické oblečení MOOQ Carnaval a MOOQ Minimalist

Prosíme o vylepení desatera do každé cyklistické hospůdky! Děkujeme :).

Ať to šlape!

Ze sedla píše Johana