Blog

Jak přestat být chronickým začátečníkem

(28. 9. 2017)  

Znáš někoho takového? Ukaž mu tenhle článek! :)

Klasický scénář: začnu zítra, začnu, až si koupím lepší kolo, začnu, až se oteplí, začnu, až na to budu mít oblečení, začnu až za mnou moje kolo samo přijede a velmi slušně mě požádá, jestli bych ho už konečně nevyvezl/a, protože po něm lezou pavoučí závody.

Když tak prosí, tak ho vyvezu. Pavoukům udělám útrum, naplánuju trasu se zastávkou na pivo (protože bez půllitru se cesta nepočítá). Po dojetí se cítím fakt dobře, jsem si jistý/á, že teď už teda začnu pravidelně, vždyť je to super! A za rok se celý scénář opakuje.

Nepoužívané kolo :)

Ale cyklisto, takhle by to nešlo! Ano, i chronický začátečník se může stát cyklistou :). Poradíme Ti, jak na to.

Domluv si parťáka

Ze začátku Ti ta vůle může trochu chybět. Proto se domluv s někým dalším, komu ti bude blbý říct ne, nejedu, radši poležím na gauči :D. Když vyrazíš s někým, budeš se těšit na společnost a při debatách nebudeš tolik myslet, že se Ti nechce šlapat.

S partou je výlet vždy lepší

Nepřestřel trasu

Pokud jsi bez fyzičky, protože jsi posledních několik let nic nedělal/a, začni zvolna. Klidně půlhodinkou v sedle. A přidávej postupně. Znáš někoho, kdo chodí běhat? Co si domluvit třeba 5 – 6km trasu? Ty kámoše doprovodíš na kole a bude to win-win :).

Neřeš vybavení

Zapomeň na to, jestli bys měl/a jezdit v takovém a makovém dresu nebo na silničním či trekovém kole. Sedni na to, co máš v kolárně nebo v garáži, obleč si, v čem Ti je pohodlně a vyjeď. Nové cyklo kousky pak mohou přijít jako odměna nebo dárky k vánocům a narozkám. A nové kolo? I takový okamžik přijde, neboj :).

Věř si

Možná se něčeho bojíš, a proto nechceš vyjet. Připadáš si tlustý/a, tenký/a, starý/á, po úraze...To je ale úplně jedno. Pravděpodobně toužíš po tom, aby si Tě na kole nikdo nevšimnul. A to je právě to nejhorší, co se Ti může stát. Spíš Tě okolo jedoucí cyklisti nebo i běžci pozdraví nebo povzbudí :). Máš na to, tak žádný přemýšlení a vyraz.

Cyklista

Monitoruj pokroky

Ať už je Tvůj cíl jakýkoliv, minimálně si ze začátku cestu k němu mapuj. Jestli to je touha ujet 30 km v kuse, veď si tréninkový deník s kilometry. Pokud Tě motivuje touha shodit, měř se, foť si fotky a pak si porovnávej. Až se stane, že nebudeš mít den, Tvoje vlastní cesta Tě nakopne :). 

Monitoruj pokroky

Tak co, jdeš do toho?

Ať to šlape!

Ze sedla píše Johana

Sdílet článek Články mailem
Strava v přípravě na závody

Strava v přípravě na závody

 

Celý měsíc se zabýváme závodními tématy a k přípravě na závody určitě patří i strava. Nastíníme Ti, jak ji řešit nejen během závodu, ale i v přípravě na něj.

První závod.

První závod.

 

Přečti si následující řádky. Najdeš na nich příběh z prvního závodu jednoho běžce :).

V čem běhat v zimě?

V čem běhat v zimě?

 

Pokud je tohle Tvoje první zima, kdy ses rozhodl/a nepověsit běžecké boty na hřebík (nebo první zima, kdy už Ti nestačí běžecký pás), možná Tě trochu děsí každý stupeň, o který teploty klesnou dolů, protože nevíš, co na sebe. Nic se neboj, máme pro Tebe pár rad :). 

Ideální sportovní podprsenka? Jak ji vybrat?

Ideální sportovní podprsenka? Jak ji vybrat?

 

Holky, zpozorněte a žerty stranou. Dnes se pouštíme do ožehavého tématu č. 2, a tím jsou sportovní podprsenky. Jo, nebojíme se toho :D.

Jak se pustit do přípravy na závody

Jak se pustit do přípravy na závody

 

Následující článek dej přečíst všem, kdo se chtějí vrhnout do přípravy na závod, ale vlastně neví, co všechno by to mělo zahrnovat.

Tipy na závody #2

Tipy na závody #2

 

Cyklisto se závodními úmysly zpozorni :). Pokud Tě láká užít si legraci, poměřit svoje výkony a vyhecovat se k lepším časům, moc neváhej a už se hlas na závody!

Tipy na závody #1

Tipy na závody #1

 

Máš závodního ducha? Máme pro Tebe tipy na pár závodů, které stojí za to. Některými jsme si sami prošli, jiné nám přijdou zajímavé na vyzkoušení :). Tentokrát to bude z běžeckého světa...

Novoroční předsevzetí

Novoroční předsevzetí

 

Co si takhle nedávat vyloženě předsevzetí, ale splnit si přání, třeba právě sportovní, ke kterému ses ještě nedostal/a, nebo se toho naopak dlouho bál/a?

Jak na výběr sportovních legín

Jak na výběr sportovních legín

 

Lesk a bída legošů. To by mohl být podtitul článku. S legínama jsou to někdy starosti za všechny prachy. Tak se pojď mrknout na to, jak si vybrat takové legíny, které Ti udělají nožky jako z vitríny :).

Tipy na dárky pro běžce

Tipy na dárky pro běžce

 

Poslední díl inspirace je tady. Tentokrát pod heslem potěš svého běžce nebo běžkyni (běhačku, běhničku? :D).

Tipy na dárky pro cyklisty

Tipy na dárky pro cyklisty

 

S nápady na dárky ještě nekončíme, máme jich plnou hlavu :). Chceš obdarovat někoho, kdo už netrpělivě vyhlíží, až zase sleze z cest sníh a bude moc „osedlat“ svého dvoukolého miláčka? 

O Vánocích nepřiberem

O Vánocích nepřiberem

 

No, už to zase začínáme řešit. Hubnutí před létem sotva skončilo, a už přemýšlíme co a jak, protože se před náma začínají objevovat perníčky. Pojď se s námi zamyslet nad tím, co můžeme udělat v prosinci pro to, abychom se cítili fajn a v lednu se nebáli jít s kámoši do bazénu.

Myšlenky před tréninkem

Myšlenky před tréninkem

 

I když se normálně na tréninky těšíš, někdy přiměřeně a někdy až úplně nezdravě, občas přijde den, kdy se Ti za žádnou cenu nechce. Ale víš, že bys měl/a. Ten boj, který v hlavě nastává, všichni dobře známe :D.

(Ne)barevné období

(Ne)barevné období

 

I do zimního outfitu se dá zařadit nějaký prima barevnější kousek, který nám zvedne náladu a dodá energii. A taky budeme v těch tmavších dnech a večerech líp vidět.

Kroužíš nebo se ztrácíš?

Kroužíš nebo se ztrácíš?

 

Dalo by se říct, že se běžci, cyklisti a běžkaři dělí na dvě hlavní skupiny. Pracovně je pojmenujeme „sportovec krouživý“ a „bludišťák“.  Myslíme, že je fajn tyhle dvě skupinky seznámit, protože si mají vzájemně co předat, a mohou se od sebe lecos naučit. Čti dál :). 

Podzim, čas odpočinku?

Podzim, čas odpočinku?

 

Ať tak či tak, listopad moc nabitý nemáme. Jak tedy teď pojmout trénink? Měli bychom něco změnit? My říkáme proč ne :). Možná se teď budeš divit, ale zkusme v následujícím měsíci zvolnit.

Otužuješ se?

Otužuješ se?

 

Asi tím nejdůležitějším pravidlem pro otužování je, že bys měl/a začít postupně. Účinky otužování se začnou projevovat asi po 4 týdnech, takže pravidelnost a dlouhodobé úsilí Ti přinese ovoce, přesně jako u sportu :).

Jak prát cyklo oblečení

Jak prát cyklo oblečení

 

Sportovní, respektive cyklistické, oblečení si kupuješ s tím, že Ti nějakou tu sezónu vydrží a by byla škoda zkrátit jeho životnost právě špatným praním. Proto pro Tebe máme pár rad, jak se o něj starat.

5 vět, které sportovcům neříkejte

5 vět, které sportovcům neříkejte

 

Sportovci jsou mírumilovní lidé. Vcelku. Pokud se Ti to tak někdy nezdá, a máš před sebou šelmu, vypusť svého sportovce na hodinu až dvě do jeho „revíru“. Vrátí se Ti ten nejmilejší a nejusměvavější člověk na světě. I my ale máme hranice. Nikdy nám neříkej následujících 5 vět.

Cyklistický trénink #2

Cyklistický trénink #2

 

Rozhodl/a ses a zapsal/a na závody a teď pracuješ na svých výkonech? Nebo prostě chceš jen pokořit ten zatracenej kopec, co leží na Tvojí nejoblíbenější tréninkové trase? Máme pro Tebe druhý díl rad, jak zlepšit výkon na kole.

Na kolo...dovnitř

Na kolo...dovnitř

 

Indoor cycling. Někým zavrhovaný, někým zbožňovaný a někým vzatý na milost právě jako tréninková metoda pro škaredé počasí.

Pojď si pro novinky