Blog

Plná fitka? Vyraz ven!

(13. 1. 2019)  

Ahoj, zdravíme Tě v novém roce! Taky zažíváš pokaždé, když teď vstoupíš do fitka, šok? V jakoukoliv hodinu tam je snad víc lidí než v Kauflandu. To jsou holt ta klasická novoroční předsevzetí :). Nebojuj s ostatními o místo v tělocvičně nebo v šatnách o skříňku, vyraž i teď v zimě ven!

Letos je to se zimou tak trochu na houpačce, pár dní konečně sněží, ale pak se počasí zase rozhodne, že zimy už bylo dost a teploměr vyskočí pořádně nahoru. To nám ale vůbec nevadí, protože venku se toho dá dělat spoustu! Máš cestu na hory nebo v nich dokonce bydlíš? Pak Ti určitě nemusíme říkat, ať vyrazíš na lyže nebo snowboard. Stejně tak běžky, k těm už jsi nejspíš stihl/a přirůst. Skvělým zimním sportem, u kterého si užiješ navíc spoustu legrace je zimní bruslení. Jen se teď těžko potkávají zamrzlé rybníky, takže budeš muset vyrazit na nějaké městské umělé kluziště nebo stadion :).

Dívka cvičí ve vestě MOOQ TMC

Když náhodou sněhu trochu pochybí, je ideální čas vyrazit na kolo, nemusíš se ho vzdávat ani v zimě, stačí jen vybrat ty správné trasy a šlápnout do pedálů. No a sport, který můžeš dělat sníh ne-sníh, je také běh. Běhat můžeš neustále, jako by se nechumelilo. 

Lobby za pohyb venku

Říkáš si, proč Tě chceme mermomocí vyhnat ven a co je na tom tak skvělého? Úplně všechno. Vyčistíš si hlavu, jednak pohybem, ale také čerstvým vzduchem, přirozeným světlem, přírodou a krajinou kolem sebe. Pravidelným sportem venku posiluješ svoji imunitu a otužuješ se. Přidej k tomu potom ještě saunu a budeš mít zdraví jak z oceli :). Když budeš trávit čas venku i v zimě, mnohem víc si tohle roční období užiješ a nebudeš jen odpočítávat dny do léta. No a když vyrazíš a začne pořádná sněhová vánice nebo plískanice, nevzdávej to hned, posílíš si vůli a to se může leckdy hodit. Vlastně skoro každý den.

Dívka na hrazdě v oblečení MOOQ Triple

Jak si poskládat trénink

Pokud už máš několik zimních sezon odtrénovaných, už máš vypozorováno, co si můžeš při jakých teplotách dovolit, jak dlouho můžeš být venku a kolik sil tě trénování stojí. Jak ale na to, když se třeba chystáš ven poprvé?

V takovém případě se radši ze začátku podceňuj, ať už jdeš na běžky, na kolo nebo běhat, naplánuj si radši kratší trasu. Vždycky si jí pak můžeš dát dvakrát nebo si ji o kousek prodloužit, ale důležité je, aby ses pak nevracel/a domů chůzí nebo nějakým super pomalým tempem, to bys mohl/a prochladnout. Navíc počítej s tím, že v nízkých teplotách dochází energie mnohem rychleji. 

Nezapomínej taky na doplňování tekutin, i když v zimě třeba tak velkou potřebu necítíš, tělo se potí a zvlášť při delších cyklo nebo běžkařských výletech je potřeba pít dostatečně. Nejlepší je vzít si s sebou termosku s teplým čajem, ať nepiješ úplnou ledárnu.

Co na sebe

Obléct se tak, aby Ti bylo dobře není věda, stačí se držet pár základních pravidel, ať už se věnuješ jakémukoliv zimnímu sportu. Začni prodyšným termoprádlem, které odvede pod od těla, na něj si obleč teplejší mikinu, která Tě zahřeje a zároveň vlhkost odvede do vnější vrsty. Ta už by potom měla být větru i voděodolná a zároveň prodyšná, aby vlhkost odvedla úplně ven. Na běžky to samozřejmě bude lehčí větrovka, na sjezdovky teplá lyžařská bunda.

Cyklistická vesta MOOQ TMC

Určitě si pohlídej, ať máš v teple kotníky a zátylek, a samozřejmě něco na hlavu, tou totiž uniká nejvíc tepla. Podrobněji rozebrané oblékání do zimy máme tady, můžeš mrknout.

Ať už vyrazíš na hory nebo za dům do lesa, přejeme Ti, ať si to venku pořádně užiješ a zamiluješ si to stejně, jako my!

Ze zasněžených hor píše Johana

PŘEČTĚTE SI TAKÉ:

Pojď si pro novinky